دانلود تحقیق در موردتعيين کننده هاي اجتماعي سلامت

این مطلب در مورد فایل دانلودی با موضوع دانلود تحقیق در موردتعيين کننده هاي اجتماعي سلامت می باشد.
دانلود تحقیق در موردتعيين کننده هاي اجتماعي سلامت|50529137|gmh

نام فایل : تعيين کننده هاي اجتماعي سلامت


فرمت : .ppt


تعداد صفحه/اسلاید : 70


حجم : 2 مگابایت



بنام خدا
تعيين کننده هاي اجتماعي سلامت
SPH IPHR/TUMS
پروژه قلب خليج سالم فارس
اهداف توسعه هزاره؟
ريشه کن کردن گرسنگي و فقر مطلق
دسترسي همگاني به آموزش ابتدايي
ارتقاي برابري جنسيتي و توانمندسازي زنان
کاهش مرگ و مير کودکان
ارتقاي سلامت مادران
مبارزه با ايدز، مالاريا و بيماريهاي ديگر
تضمين پايداري زيست محيطي
همکاري همگاني براي توسعه
سطوح مشارکت
SPH IPHR/TUMS
نتيجه مشارکت
ارزش گذاري و احترام
انعطاف پذيري
اعتماد متقابل
مديريت مردمي


سرمايه اجتماعي Social Capital
ارتقاي سلامت

ارتقاي سلامت بخشي از برنامه توسعه و فرآيندي است به هدف توانمندسازي مردم براي آنكه بر عوامل مؤثر بر سلامت خود كنترل داشته باشند.
SPH IPHR/TUMS
طيف مشارکت مردم در پژوهش
مردم به سئوالات تحقيق جواب مي دهند، نمونه خون و ... را براحتي در اختيار محقق قرار ميدهند.
مردم دعوت مي شوند تا به محققين بگويند چه مشکلاتي دارند (انتخاب موضوع تحقيق).
برخي از مردم در پر کردن پرسشنامه ها همکاري مي کنند(اجراي تحقيق).
مردم از طريق مشارکت در انجام پژوهش، دانش و مهارت هاي جديدي مي آموزند.
مردم و نهادهاي درگير توسعه با همت و خرد جمعي به توليد دانش ارتقاي سلامت و استفاده کاربردي از آن مي پردازند.



SPH IPHR/TUMS
Community Based Participatory Research:
CBPR is a strategy to solve the health-related problems of the local communities, through capacity development and empowerment.
(Israel, Schulz et al. 1998)
SPH IPHR/TUMS
تحقيق مشارکتي جامعه محور
اصول:
تحقيق ”با جامعه“ و نه ”برروي جامعه“ انجام مي گيرد.
ذينفعان مختلف در فرايند پژوهش همکار يکديگر هستند.
افراد از همديگر آموزش مي بينند.
توسعه ظرفيت سازي منطقه اي را باعث مي شود.
توانمندسازي افراد از دست آوردهاي مهم مي باشد.
به تعادل بين پژوهش و عمل گرايي منجر مي گردد.
زيرساخت هاي دو گانه براي توليد دانش
الف. هدف اصلي از توليد دانش نوين
حل مشکلات
صرف توسعه علمي
ب. مبناي تشکيل گروه هاي کاري
پ. شکل دهندگان و ارزياب هاي زير ساخت
بين رشته اي
دانشگاه و ساير نهادهاي توسعه
دولت و دانشگاه
رشته اي، تخصصي و بعضاً فوق تخصصي
سازمان‌هاي پژوهشي با شکل دوم مي‌توانند كامل كننده باشند و جايگزين شکل اول نمي شوند.

مي توان انتظار جامعه اي دانامحور داشت ولي به اين هدف با زير ساخت هاي قبلي دست يافت؟
زيرساخت هاي دو گانه براي توليد دانش
دست‌آوردها – همكاري گروه‌هاي مختلف
حساس شدن به نيازهاي جامعه، كاربرد يافتن پژوهش‌هاي ارتقاي سلامت - توسعه انساني
دانشگاه‌هاي بدون ديوار
دست‌آوردها – آموزش
دانشجويان:
كسب مهارت‌هاي اجتماعي
تربيت مديران توسعه پايدار
....



مطالب دیگر:
📒تحقیق ازمایشگاه مکانیک خاک📒تحقیق اسكلت بتونی📒تحقیق در مورد اصول آرماتور گذاری ( پی ، دیوار، ستون )📒اصول برنامه ریزی و ساخت مجتمع های فرهنگی📒دانلود پاورپوینت اخلاق پزشکی در اسلام📒اصول کلی برای آرماتورگذاری و گره زدن📒مقاله بررسی انواع خاک ها📒مقاله انواع سد📒تحقیق انواع سقف کرمیت📒تحقیق انواع مواد و مصالح ساختمانی ‌📒تحقیق ایمنی ساختمان📒تحقیق آجرهای شاموتی📒مقاله آزمایش محاسبه خیز تیرها📒مقاله آسیب شناسی بتن📒تحقیق آنچه باید در ساختن خانه ها بدانیم📒تحقیق در باره آهن📒تحقیق بتن بازیافتی📒تحقیق بتن پرلیت📒تحقیق بتن سبک (فوم بتن)📒تحقیق بتن سبک جایگزین مناسب آجر و سفال📒تحقیق بتن ضد آب📒تحقیق در مورد بتن غلطکی📒تحقیق بتن مقاوم📒تحقیق برآورد سریع هدایت آبی اشباع خاک با استفاده از شبکه عصبی مصنوعی📒برج های چند منظوره جهان