دانلود تحقیق در موردتغذیه در ریکاوری

این مطلب در مورد فایل دانلودی با موضوع دانلود تحقیق در موردتغذیه در ریکاوری می باشد.
دانلود تحقیق در موردتغذیه در ریکاوری|50529140|gmh

نام فایل : تغذیه در ریکاوری


فرمت : .ppt


تعداد صفحه/اسلاید : 20


حجم : 2 مگابایت



بنام خدا
تغذیه در ریکاوری
در طول ورزش:مقداري از آب بدن كاسته مي شود.ذخيره گليكوژن عضلات تخليه مي شود. مقداري از الكتروليت هاي بدن از دست مي رود.
هدف از تغذيه پس از ورزش:جايگزيني آب از دست رفته بدن جايگزيني گليكوژن مصرف شده در عضلات وکبد جايگزيني الكتروليت هاي از دست رفته
جايگزيني آب از دست رفته بدن: ـ ميزان تعريق در حين ورزش 2-1 ليتر در ساعت مي رسد. - توزين ورزشكاران قبل و پس از ورزش توصيه مي شود. ـ به ازاي هر نيم كيلوگرم كاهش وزن ، 3 ليوان )750میلی لیتر ( آب و مايعات مصرف شود.
ـ نوشيدن آب و مايعات حتي پس از رفع تشنگي تا رسيدن وزن ورزشكار به وزن قبل از ورزش ادامه پيدا كند.
پس از ورزش ،حجم ادرار كاهش يافته و ادرار غليظ مي شود.نوشيدن آب و مايعات بايد تا رفع اين حالت ادامه يابد.
- نوشيدن آب و مايعات بلافاصله پس از پايان ورزش شروع شده و ورزشكاران به دفعات زياد و در حجم كم نوشيدني مصرف كنند. ـ مصرف آب ميوه و ميو هاي آبدار به تامين آب بدن كمك مي كنند.
ـ ابتدا آب و آب ميوه كافي مصرف شود و سپس در صورت تمايل ورزشكاران مي توانند از چاي و قهوه استفاده كنند. ـ استفاده از محلول هاي قندي و يا قندي نمكي علاوه بر كمك به جايگزيني آب بدن به جايگزيني گليكوژن و الكتروليت ها نيز كمك مي كند.
جايگزيني گليكوژن:ـ جايگزيني گليكوژن عضلات قبل از جلسه تمرين و يا مسابقه بعدي اهميت زيادي دارد. ـ عدم جايگزيني گليكوژن عضلات منجر به كاهش استقامت ورزشكا رو خستگي زودرس مي شود.
ـ با مصرف رژيم غذائي پر كربوهيدرات (10ـ8 گرم كربوهيدرات به ازاي هر كيلوگرم وزن بدن)،در20 ساعت(هرساعت 5 در صد) ذخاير گليكوژن عضلات بازسازي مي شود. در غير اين صورت بازسازي گليكوژن عضلات چند روز به طول خواهد كشيد.
نقش رژیم غذایی پر کربوهیدرات در بازسازی ذخیره گلیکوژن
ـ بهترين زمان براي بازسازي گليكوژن عضلات جندساعت اول پس از ورزش هست. ـ وجود يا عدم وجود آسيب عضلاني در جايگزيني گليكوژن موثر است. جايگزيني كليكوژن عضلات صرفا با مصرف كربوهيدرات امكان پذير است.5/1-1گرم به ازای هركِِِِيلوگرم وزن بدن ادامه هر 2 ساعت.
ـ شكل كربوهيدرات مصرفي مي تواند به شكل مايع يا جامد باشد.ـ نوع كربوهيدرات مصرفي بهتر است ابتدا قندهاي ساده و قندهاي با شاخص قندي بالا باشد.
ـ در وعده هاي غذائي پس از ورزش مي توان از قندهاي مركب (برنج.نان،ماكاروني و سيب زميني) استفاده كرد. ـ بعضي اسيدهاي آمينه ها ترشح انسولين را تحريك مي كنند بنابر اين مصرف موادغذائي پروتئينه با تحريك ترشح انسولين به بازسازي گليكوژن عضلات كمك مي كند.
تبدیل اسید لاکتیک به گلوکز در کبد

جايگزيني الكتروليت ها:ـ در طول ورزش هاي بلند مدت ،الكتروليت هاي بدن(سديم،پتاسيم،منيزيوم …..) كاهش مي يابند اما بر خلاف ذخيره گليكوژن عضلات تخليه نمي شوند.ـ وعده هاي غذائي پس از ورزش بخصوص اگر از گروههاي غذائي مختلف بر خوردار باشند به خوبي الكتروليت هاي از دست رفته را جبران مي كنند.
مصرف ميوه وآب ميوه پس از ورزش به تامين الكتروليت ها كمك مي كنند.

ـ در صورتي كه فعاليت ورزشي در آب و هواي گرم و مرطوب انجام مي شودمي توان نمك بيشتري به غذا اضافه كرد.
ـ همچنين مي توان از محلول هاي قندي – نمكي مصرف كرد. )نوشابه های ورزشی)ـ آب پرتقال،موز و سيب زميني پتاسيم زيادي دارند و نمك طعام منبع سديم غذائي است.

با تشکر



مطالب دیگر:
📃گذری بر دعای ابوحمزه ثمالی📃گاهی گذرا به روند مذاکرات هسته ای📃گاستریت📃گازها📃گاز مونواكسيد كربن📃گاز کروماتوگرافی📃كودك ، خانواده و جامعه📃كنوانسيون بين المللي ايمني شناورهاي صيادي📃كنفرانس ضربه به سر📃كنترل كيفي ديسكهاي آنتي بيوتيك📃كنترل علائم حياتي📃كميته اجرايي طرح طبقه بندي مشاغل📃كليماي تابش يا فضاي نفوذ نور در آبها📃كليات مباحث مطرح دراخلاق در پژوهش📃كليات تغذيه ورزشكاران📃كفايت دياليز📃كشور استراليا📃كشت درون شيشه اي جنين هاي گردو📃كسب و كار و كارت هاي الكترونيكي بانكي📃كروم، عوارض بهداشتي، راهكارهاي اندازه گيري و كنترل📃كروكـــــي بخـــــــــــش📃كدينگ و اينكدينگ اطلاعات در شبكه‌هاي كامپيوتري📃كدگذاري حوادث و سوانح📃كتابچه راهنماي بخش فك و صورت و طب تسكيني و درد📃كتاب تاريخ ايران ايلاميها و آريايي ها تا پايان دوره هخامنشي