دانلود تحقیق در موردتغذیه در زنان 60- 20 سال سالم

این مطلب در مورد فایل دانلودی با موضوع دانلود تحقیق در موردتغذیه در زنان 60- 20 سال سالم می باشد.
دانلود تحقیق در موردتغذیه در زنان 60- 20 سال سالم|50529141|gmh

نام فایل : تغذیه در زنان 60- 20 سال سالم


فرمت : .ppt


تعداد صفحه/اسلاید : 20


حجم : 3 مگابایت



تغذیه در زنان 60- 20 سال سالم

مقدار توصیه شده: 11 – 6 سهم
اندازه هر سهم: یک برش (قطعه 10 * 10 سانتی متر) نان تافتون؛ سنگک؛ بربری یا 4 برش نان لواش، نصف لیوان برنج، سه چهارم لیوان غلات پخته

تامین کننده:
ویتامین B6، تیامین
پروتئین
گروه نان و غلات
گروه سبزیها
مقدار توصیه شده: 5 – 3 سهم
اندازه هر واحد: یک لیوان سبزی خام، نصف لیوان سبزی پخته، ¾ لیوان آب سبزیها
تامین کننده:
ویتامین A
ویتامین C
ریبوفلاوین، اسید فولیک (سبزیهای سبز برگی شکل)
املاح (منیزیم، پتاسیم، آهن)
فیبر


مقدار توصیه شده: 4 – 2 سهم
اندازه هر سهم: يك عدد سيب كوچك، 4 عدد زرد آلوي تازه يا 8 نيمه زرد آلوي خشك، يك عدد موز كوچك، يك سوم يك طالبي كوچك، 12 عدد گيلاس، 3 عدد خرما، 2 عدد متوسط انجير تازه يا 5/1 عدد خشك، نصف يك گريپ فروت بزرگ، 17 عدد انگور كوچك، يك عدد پرتقال كوچك، يك عدد گلابي متوسط، نصف يك هلوي بزرگ، دو عدد آلوي كوچك، 2 قاشق غذاخوري كشمش، يك عدد شليل كوچك، سه چهارم آناناس تازه يا نصف ليوان كنسرو شده، يك برش هندوانه معادل 400 گرم، يك عدد كيوي متوسط، نصف ليوان آب ميوه تازه

تامین کننده:
ویتامین ها ( ویتامین B6، ویتامین C)
فیبر


گروه میوه ها
مقدار توصیه شده: 3 – 2 سهم
اندازه هر سهم: 60 گرم انواع گوشت، نصف لیوان حبوبات خام یا یک لیوان پخته، دو عدد تخم مرغ، یک سوم لیوان مغزها
تامین کننده: پروتئین
گوشتها: آهن، روی، نیاسین، ویتامین B12،
حبوبات: آهن و مس (لوبیاها)، روی، فسفر، منیزیم، اسید فولیک، فیبر
مغزها: روی، منیزیم، B6، ویتامین E، نیاسین (بادام زمینی)، اسیدهای چرب ضروری
تخم مرغ: ویتامین های A، D و E، نیاسین، ویتامین B12، آهن

گروه گوشتها، حبوبات و مغزها
مقدار توصیه شده: 3 – 2 سهم
اندازه هر سهم: یک لیوان شیر یا ماست، 60- 45 گرم پنیر، یک لیوان کشک، 1/5 لیوان بستنی
تامین کننده:
کلسیم
روی
ویتامین B12
ویتامین B6
ویتامین B2
نیاسین (شیر غنی از تریپتوفان است که پیش ساز نیاسین می باشد)
پروتئین

گروه لبنیات
شامل قندها (قند و شکر، شیرینی، مربا، عسل)، چربی ها (روغن، خامه، کره، سس مایونز)، نوشابه های گازدار، ترشی ها و شورها می باشد.

روغن ها تامین کننده:
انرژی
ویتامین E
ویتامین K
اسیدهای چرب امگا- 3 و امگا- 6

گروه متفرقه
مصرف آب: 8- 6 لیوان

5 زنگ خطر در دوران یائسگی
1- چای،قهوه و کافئین
2- استعمال دخانیات و قرار گرفتن در معرض دود سیگار
3- مصرف غذا و نوشیدنی دارای قند مصنوعی
4- مصرف زیاد نمک
5- خوردن گوشت پرچربی و سرخ شده،سوسیس و کالباس

علل چاقي :
علل ایجاد چاقی
....



مطالب دیگر:
📗امتحان نهایی تأسیسات ساختمان سوم هنرستان به همراه پاسخنامه شهریور 93📗امتحان نهایی تغذیه و بهداشت مواد غذایی سوم هنرستان به همراه پاسخنامه خرداد 93📗امتحان نهایی تغذیه و بهداشت مواد غذایی سوم هنرستان به همراه پاسخنامه دی 93📗امتحان نهایی تغذیه و بهداشت مواد غذایی سوم هنرستان به همراه پاسخنامه شهریور 93📗جزوه آموزشی نرم افزار متلب (MATLAB)📗تشریح مسائل استاتیک (مریام )📗نرم افزار و اموزش مولتی سیم 11📗نرم افزار هواشناسی اندروید YoWindow Weather📗کتاب آموزش گام به گام SolidWork📗امتحان نهایی تکنولوژی سازه های چوبی سوم هنرستان به همراه پاسخنامه خرداد 93📗امتحان نهایی تکنولوژی سازه های چوبی سوم هنرستان به همراه پاسخنامه دی 93📗آموزش تصویری تعمیر موبایل به صورت تصویری سری 1حاوی 6 قسمت📗امتحان نهایی تکنولوژی سازه های چوبی سوم هنرستان به همراه پاسخنامه شهریور 93📗امتحان نهایی جدول مسابقات ورزشی سوم هنرستان به همراه پاسخنامه دی 93📗امتحان نهایی جدول مسابقات ورزشی سوم هنرستان به همراه پاسخنامه شهریور 93📗امتحان نهایی حسابداری شرکت ها سوم هنرستان به همراه پاسخنامه خرداد 91📗امتحان نهایی حسابداری شرکت ها سوم هنرستان به همراه پاسخنامه خرداد 92📗امتحان نهایی حسابداری شرکت ها سوم هنرستان به همراه پاسخنامه خرداد 93📗امتحان نهایی حسابداری شرکت ها سوم هنرستان به همراه پاسخنامه دی 93📗امتحان نهایی حسابداری شرکت ها سوم هنرستان به همراه پاسخنامه شهریور 92📗امتحان نهایی حسابداری شرکت ها سوم هنرستان به همراه پاسخنامه شهریور 93📗دانلود مقاله کامل تحلیل ارزیابی کارکرد مدیران بر رفتار کارکنان📗آموزش تضمینی زبان انگلیسی بدون فراموشی📗امتحان نهایی حسابداری صنعتی سوم هنرستان به همراه پاسخنامه خرداد 91📗امتحان نهایی حسابداری صنعتی سوم هنرستان به همراه پاسخنامه خرداد 92